Plus po raz kolejny zwycięża ranking Top Marka 2024
Komunikaty korporacyjne 04.11.2024
Pierwsze miejsce na podium w kategorii Telekomunikacja w tegorocznym rankingu Top Marki niezmiennie należy do Plusa. Badanie ukazuje obecność, siłę i jakość przekazu marek w internecie i prasie. W sumie jest to już szóste z rzędu zwycięstwo, co potwierdza silną pozycję medialną marki.
Na potrzeby tegorocznego badania Top Marki analizie poddano 31,5 mln wzmianek w prasie i internecie z okresu od 1 lipca 2023 do 30 czerwca 2024 roku.
Kluczowym wskaźnikiem w rankingu jest siła marki, na którą składa się liczba wzmianek, dotarcie tych materiałów do odbiorców oraz ich indeks sentymentu. Siła medialna marki Plus wyniosła 2 801 775. Operator wyprzedził aż o 967 003 punktów Orange, czyli drugą markę w rankingu.
Kolejnym czynnikiem wskazującym na zdecydowaną przewagę Plusa spośród wszystkich operatorów telekomunikacyjnych jest Impact, czyli wskaźnik dotarcia wzmianki o marce, będący najważniejszym elementem siły marki. Tu także Plus nie miał sobie równych osiągając wynik 1 428 805 802. Na silną pozycję medialną marki wpływa także najwyższa liczba publikacji. W ogólnym rankingu Top 500 Marek Plus uplasował się aż na 19. miejscu.
Tabela 1. Top Marka 2024 – ranking operatorów telekomunikacyjnych
Źródło: Ranking Top Marka 2024
W tegorocznym badaniu Top Marki najsilniejsze w prasie i internecie brandy zostały wyłonione dzięki analizie blisko 32 mln publikacji, w tym 18,2 mln wpisów w mediach społecznościowych, 1,4 mln materiałów prasowych i 11,9 mln publikacji na stronach internetowych. Niezmiennie jest to najważniejszy przegląd medialności polskich brandów.
W badaniu Top Marka zastosowano następujące wskaźniki:
- Impact – dotarcie wzmianki o marce na podstawie danych o konsumpcji medium.
- Indeks sentymentu – współczynnik oparty na wydźwięku; odzwierciedla udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o danej marce: im wyższy, tym lepszy.
- Siła marki – ostateczna wartość decydująca o miejscu w rankingu; jest indeksem kilku zmiennych świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu.