Aplikacja INFO oraz oprogramowanie Samsung Knox Guard służą do komunikacji Plusa z klientem, który dokonał w Plusie zakupu telefonu na raty. Ogranicza się to tylko i wyłącznie do wyświetlania komunikatów dotyczących rat i ewentualnie zablokowania telefonu w przypadku jego kradzieży lub braku spłaty rat. Nawet jednak mimo zablokowania telefonu klient ma możliwości dzwonienia na numery alarmowe oraz do działu obsługi naszej sieci w celu wyjaśnienia sytuacji.
Aplikacja INFO wykorzystuje standardowe komponenty urządzenia Samsung czyli Knox, Knox Enrollment Service, Menadżer zaw. KNOX. Knox Guard jest natomiast standardową częścią oprogramowania Samsung w telefonie i nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji. Służą one do ochrony klientów uczciwych przed niewielką, ale niestety wciąż istniejącą, grupą nieuczciwych osób i praktykami jakie stosują.
Niestety zdarza się, że nieuczciwe osoby podpisują umowy nabycia sprzętu na raty, po czym nie spłacają rat i sprzedają telefony np. w lombardach, komisach czy innych podobnych punktach. Osoby kupujące telefony w takich miejscach, a więc z drugiej ręki, nie mają świadomości nabywania zadłużonego i zablokowanego urządzenia. Funkcjonalność INFO, a także możliwość sprawdzenia na naszej stronie internetowej www.plus.pl/formularze/formularz-imei, pozwalają uniknąć oszustwa i zakupu telefonu, który jest obciążony niespłaconymi ratami. Zdarza się też, że ktoś zapomniał zapłacić jedną ratę i wówczas otrzymuje przypomnienie o tym fakcie, a telefon nie jest blokowany.