Udogodnienia dla osób
z niepełnosprawnościami i innymi szczególnymi potrzebami
Plus zapewnia dostępność usług dla wszystkich, w tym dla osób z niepełnosprawnością. Stawiamy na funkcjonalność, zrozumiałość i wygodę.

Więcej informacji
Strony www i aplikacje mobilne
Staramy się, aby nasze strony internetowe i aplikacje mobilne były dostępne dla wszystkich, w tym dla osób ze szczególnymi potrzebami. Dbamy o ich przejrzystość, funkcjonalność, zrozumiałość i kompatybilność zgodnie ze standardem WCAG (Web Content Accessibility Guidelines), tak aby treści były zrozumiałe, łatwe w obsłudze i dostępne w różnych kanałach sensorycznych – w zależności od szczególnych potrzeb użytkowników.
Standard WCAG umożliwia między innymi:
Wbudowany, wyraźny kontrast kolorów
Zamiast osobnego przełącznika kontrastu wszystkie podstrony zostały zaprojektowane od podstaw tak, aby tekst i tło spełniały wymagania WCAG dotyczące kontrastu. Ułatwia to czytanie osobom słabowidzącym oraz tym wrażliwym na intensywne kolory czy silne światło.
Pełna obsługa klawiatury
Menu, przyciski i formularze działają bez myszy, co pomaga osobom z ograniczeniami ruchowymi i użytkownikom technologii asystujących.
Tekst alternatywny do grafik i ikon
Każdy obrazek ma krótki opis odczytywany przez czytniki ekranowe, dzięki czemu osoby niewidome wiedzą, co się znajduje na ilustracji.
Czytelna struktura nagłówków i logiczny porządek treści
Strona jest zaprojektowana w sposób intuicyjny zarówno wizualnie, jak i dla czytników ekranowych – co pozwala szybko dotrzeć do potrzebnych informacji.
Wyraźne oznaczanie linków i przycisków
Przy nawigacji klawiaturą aktywny link lub przycisk jest wyraźnie podświetlony, więc nikt nie zgubi się na stronie.
Powiększenie tekstu
Użytkownik może powiększyć czcionkę nawet do 200 % bez zmiany struktury strony.
Współpraca z czytnikami ekranowymi
Serwis współpracuje z najpopularniejszymi programami zamieniającymi tekst na mowę.
Serwis przyjazny dla osób wrażliwych na błyski
Brak elementów migających częściej niż 3 razy na sekundę.
Udostępnianie dokumentów i informacji o udogodnieniach
Zapewniamy możliwość otrzymania między innymi:
• wzoru umowy i innych składających na nią dokumentów, takich jak regulaminy i cennik,
• informacji zawartych na fakturze oraz szczegółowych wykazów wykonanych usług.
Możesz je otrzymać wydrukowane dużą czcionką lub w alfabecie Braille’a albo pocztą elektroniczną w formacie tekstowym umożliwiającym odczyt maszynowy.
Jeżeli chcesz otrzymać dokument lub informację o udogodnieniach skontaktuj się z nami:
Pisemnie na nasz adres: Polkomtel sp. z o.o. – Reklamacje, ul. Konstruktorska 4, 02-673 Warszawa
Osobiście w wybranych Punktach Sprzedaży z ułatwieniami dla osób z niespełnosprawnościami
Lista Punktów Sprzedaży
Telefonicznie z Działem Obsługi Klienta pod numerem telefonu + 48 601 102 601.
Numer dostępny jest 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora.
Elektronicznie:
• pocztą elektroniczną na adres e-mail: bok@plus.pl
• przez aplikację mobilną iPlus
Informacje o ofercie i zawarcie umowy
Warunki świadczenia usług komunikacji elektronicznej opisane są w umowie i innych składających na nią dokumentach, takich jak: regulamin świadczenia usług komunikacji elektronicznej i cennik. Umowę o świadczenie usług możesz zawrzeć w ofercie na abonament lub na kartę.
Ze szczegółami oferty możesz zapoznać się:
• w każdym Punkacie Sprzedaży,
• na naszej stronie internetowej,
• kontaktując się z Działem Obsługi Klienta pod numerem telefonu: + 48 601 102 601.
Numer dostępny jest 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora.
• przez usługę tłumacza języka migowego
Umowę w ofercie na abonament możesz zawrzeć:
• na papierze − dużą czcionką,
• elektronicznie − w plikach możliwych do odczytu maszynowego.
Umowę w ofercie na kartę możesz zawrzeć kupując starter i włączając się do sieci.
Warunki świadczenia usług handlu elektronicznego opisane są w regulaminach serwisów internetowych, w których oferowana jest sprzedaż produktów i usług.
Treść tych regulaminów nadaje się do odczytu maszynowego.
Biuro Obsługi Klienta
W każdej sprawie dotyczącej umowy lub usługi, w tym pomocy technicznej i konfiguracji sprzętu możesz skontaktować się z nami:
Telefonicznie
• w sprawach usług komunikacji elektronicznej, iPlus oraz sklepu internetowego: + 48 601 102 601.
Numer dostępny jest 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora.
Online - przez czat dostępny w prawym dolnym rogu strony.
Reklamacje dotyczące produktów i usług
Reklamacje dotyczące produktów i usług możesz złożyć:
Pisemnie
• na adres: Polkomtel sp. z o.o. – Reklamacje, ul. Konstruktorska 4, 02-673 Warszawa,
• w Punkcie Sprzedaży.
Ustnie do protokołu w Punkcie Sprzedaży.
Telefonicznie
• w sprawach usług komunikacji elektronicznej oraz iPlus: +48 601 102 601.
Numer dostępny jest 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora,
• w sprawach sklepu internetowego: +48 601 101 200.
Numer dostępny jest w dni robocze w godzinach 8:00-21:00. Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora.
Elektronicznie:
• w sprawach usług komunikacji elektronicznej oraz iPlus - pocztą elektroniczną na adres e-mail: bok@plus.pl, oraz przez iPlus,
• w sprawach sklepu internetowego: pocztą elektroniczną na adres e-mail: esklep@plus.pl oraz przez iPlus.
Odpowiedzi udzielane są w formie zgodnej z życzeniem Klienta, tj.:
• pisemnie,
• e-mailem,
• inny środek komunikacji elektronicznej.
Dostępność produktów i usług
Staramy się, aby produkty, które udostępniamy w ramach świadczenia usług komunikacji elektronicznej lub oferujemy w sprzedaży już teraz spełniały wymagania dostępności. Jeszcze przez jakiś czas w naszej ofercie będą znajdowały się produkty, które mogą ich nie spełniać w całości bądź w części, a które zostały wprowadzone do obrotu na terenie UE przed 28 czerwca 2025 r.
Informacje o spełnianiu wymagań dostępności przez produkty oferowane w sprzedaży:
PDF, 0 KB
PDF, 0 KB
PDF, 0 KB
PDF, 0 KB
Jeśli udostępniamy Ci urządzenie (np. router) do korzystania z Internetu stacjonarnego, informacje o jego zgodności z wymaganiami dostępności znajdziesz w poniższych dokumentach.
PDF, 0 KB
Komunikacja tekstowa w czasie rzeczywistym - RTT
W trakcie połączenia głosowego z wybranym numerem umożliwiamy Ci korzystanie z komunikacji tekstowej w czasie rzeczywistym, znanej jako RTT (z ang. Real Time-Text).
Aby korzystać z RTT powinieneś:
• posiadać odpowiedni telefon. Lista takich telefonów znajduje się poniżej:
PDF, 0 KB
PDF, 0 KB
• mieć włączoną usługę VoLTE lub VoWiFi,
• pozostawać w zasięgu sieci LTE lub WiFi.
Komunikacja tekstowa w czasie rzeczywistym z abonentami sieci innych operatorów, a także w sieciach partnerów roamingowych, uzależniona jest od zapewnienia przez nich takiej możliwości.
Komunikacja tekstowa w czasie rzeczywistym z numerami alarmowymi uzależniona jest od zapewnienia takiej możliwości przez ministra właściwego do spraw administracji publicznej.
Udogodnienia w Punktach Sprzedaży
Wybrane Punkty Sprzedaży są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami. Zostały one oznaczone odpowiednim piktogramem wskazującym na dostępne w nich udogodnienie. Zadbaliśmy w tych Punktach Sprzedaży o usunięcie barier architektonicznych, aby każdy mógł samodzielnie wejść i skorzystać z obsługi przy stanowisku.
W godzinach ich pracy możesz skorzystać z usługi tłumacza języka migowego – bez potrzeby wcześniejszego umawiania wizyty.
W trakcie wizyty w Punkcie Sprzedaży wzór umowy i inne składające się na nią dokumenty, takie jak: regulaminy i cenniki, informacje zawarte na fakturze oraz szczegółowe wykazy wykonanych usług, a także informacje o dostępnych udogodnieniach, udostępnimy Ci wydrukowane dużą czcionką, ułatwiającą ich odczytanie. Zgodnie z Twoją prośbą możemy te dokumenty i informacje przesłać do Ciebie wydrukowane również w alfabecie Braille’a albo elektronicznie w formacie tekstowym umożliwiającym odczyt maszynowy.
W naszej ofercie znajdują się telefony przystosowane do używania przez osoby ze szczególnymi potrzebami. Nasi konsultanci pomagają przy ich konfiguracji.
Skarga na brak dostępności usługi lub produktu
Możesz złożyć do nas skargę na niezapewnianie spełniania wymagań dostępności przez usługę w dogodny dla siebie sposób:
Pisemnie
• na adres: Polkomtel sp. z o.o. – Reklamacje, ul. Konstruktorska 4, 02-673 Warszawa,
• w Punkcie Sprzedaży.
Ustnie do protokołu w Punkcie Sprzedaży.
Telefonicznie - Centrum Obsługi Klienta: +48 601 102 601.
Numer dostępny jest 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora.
Elektronicznie:
• w sprawach usług komunikacji elektronicznej oraz iPlus - pocztą elektroniczną na adres e-mail: bok@plus.pl, oraz przez iPlus,
• w sprawach sklepu internetowego: pocztą elektroniczną na adres e-mail: esklep@plus.pl oraz przez iPlus.
Skarga powinna zawierać:
• Twoje imię i nazwisko,
• adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu zwrotnego,
• wskazanie usługi, której dotyczy skarga,
• wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełnia usługa wraz z żądaniem zapewnienia przez nas jego spełniania.
Skargę, która nie zawiera wyżej wymienionych informacji, pozostawia się bez rozpatrzenia.
W skardze możesz wskazać preferowany sposób zapewnienia spełniania wymagania dostępności przez usługę.
Skarga zostanie przez nas rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie skargi i udzielenie odpowiedzi w tym terminie, może on zostać wydłużony do 60 dni. O przedłużeniu terminu i jego przyczynie poinformujemy Cię zgodnie ze wskazanym jako preferowany przez Ciebie sposobem kontaktu.
W przypadku złożenia skargi na produkt, który oferujemy, zostanie ona przez nas niezwłocznie przekazana właściwemu podmiotowi, który dostarczył i udostępnił dany produkt na rynku. Poinformujemy Cię o tym zgodnie ze wskazanym jako preferowany przez Ciebie sposobem kontaktu.