Nie masz zasięgu?
Skorzystaj z Wi-Fi Calling w Plusie

Wszędzie tam gdzie możesz mieć problemy z zasięgiem idealnie sprawdzi się Wi-Fi Calling+
To doskonałe rozwiązanie w miejscach gdzie jest słaba jakość połączeń, często pojawiają się zakłócenia lub gdzie wcale nie ma zasięgu sieci komórkowych, a jest dostęp do sieci Wi‑Fi.

Nowoczesne biurowce

Schroniska górskie

Gęste osiedla

Piwnice

Windy

Centra handlowe

Usługa działa na całym świecie, a rozmowy wykonywane w ramach tej usługi są rozliczane jakby odbywały się w sieci Plus. Dzięki temu będziesz mógł być stale w kontakcie z najbliższymi bez obawy o koszty.
Dla umów zawartych od dnia 02.06.2025 w ramach ofert Plus Abonament i Plus dla Firm Wi-Fi Calling+ jest włączone automatycznie.
Co jest potrzebne aby skorzystać z usługi Wi‑Fi Calling+:

Odpowiedni telefon

Aktywna usługa Wi-Fi Calling+
UWAGA: dla umów zawartych od dnia 02.06.2025 w ramach ofert Plus Abonament i Plus dla Firm Wificalling+ jest włączone automatycznie i bez możliwości dezaktywacji

Włączona funkcja rozmów przez Wi-Fi w telefonie

Dostęp do sieci Wi-Fi
Najczęściej zadawane pytania:
Usługa Wi-Fi Calling+ to usługa dająca możliwość realizacji połączeń głosowych poprzez sieć Wi-Fi bez konieczności instalowania dodatkowych aplikacji czy komunikatorów w telefonie.
Dzięki Wi-Fi Calling+ możesz swobodnie prowadzić rozmowy telefoniczne czy wysyłać SMS-y/MMS-y wszędzie tam gdzie nie ma zasięgu sieci komórkowej lub jest on mocno ograniczony (piwnice, windy, samoloty, biurowce, centra handlowe itp.) a masz dostęp do sieci Wi-Fi. Usługa ta jest również bardzo przydatna zagranicą - za połączenia z dowolnego miejsca na świecie zapłacisz jakbyś wykonywał je z Polski.
Z usługi Wi-Fi Calling+ mogą skorzystać Klienci indywidualni oraz Przedsiębiorcy posiadający REGON ofert abonamentowych Plus oraz Klienci ofert na kartę.
Aby korzystać z usługi Wi-Fi Calling+ na telefonach musisz posiadać:
- odpowiedni telefon, który wspiera funkcjonalności VoLTE i Wi-Fi Calling i posiadający aktualne oprogramowanie systemowe
- kartę USIM i aktywną usługą LTE
- włączoną funkcję rozmów przez Wi‑Fi w telefonie
- aktywną usługę VoLTE i/lub Wi-Fi Calling+
- stabilne połączenie z siecią Wi‑Fi
Aby włączyć funkcję rozmów przez Wi-Fi otwórz na swoim telefonie aplikację Telefon , kliknij w „Ustawienia" i włącz „Połączenia przez Wi-Fi". W niektórych modelach jest to także możliwe przez dedykowany skrót z ikonką Poł. przez Wi-Fi dostępny w górnym pasku ustawień/skrótów. Pamiętaj, że funkcja ta dostępna jest jedynie na wybranych modelach telefonów z aktualnym oprogramowaniem. Z pozycji ustawień telefonu możesz więc zarządzać funkcjonalnością - włączać ją i wyłączać. W przypadku telefonów iPhone z systemem operacyjnym w wersji 17 lub wyższej aby włączyć funkcję należy aktywować „Rozmowy przez Wi-Fi” znajdującą się w zakładce „Ustawienia” w sekcji „Telefon”.
W przypadku ofert abonamentowych aktywację usługi Wi-Fi Calling+ można zlecić:
Aktywacja usługi Wi-Fi Calling+ oznacza jednoczesne włączenie usługi VoLTE (jeśli nie była wcześniej aktywna), która jest niezbędna do działania usługi Wi-Fi Calling+
UWAGA: dla umów zawartych od dnia 02.06.2025 w ramach ofert Plus Abonament i Plus dla Firm Wi-Fi Calling+ jest włączone automatycznie i bez możliwości dezaktywacji
- wysyłając SMSa na numer 2601 w treści wpisując WlaczVoWiFi
- dzwoniąc do Działu Obsługi Klienta pod numer +48 601102601 (z dowolnego telefonu)
- wysyłając SMSa na numer 2601 w treści wpisując KUPUJE VOWIFI
Aktywacja usługi Wi-Fi Calling+ oznacza jednoczesne włączenie usługi VoLTE (jeśli nie była wcześniej aktywna), która jest niezbędna do działania usługi Wi-Fi Calling+
UWAGA: dla umów zawartych od dnia 02.06.2025 w ramach ofert Plus Abonament i Plus dla Firm Wi-Fi Calling+ jest włączone automatycznie i bez możliwości dezaktywacji
Sama usługa jest bezpłatna. Natomiast opłaty za połączenia i SMSy/MMS-y wychodzące i przychodzące wykonywane w ramach usługi są naliczane zgodnie z Twoją ofertą. Pamiętaj, że korzystając z usługi Wi-Fi Calling+ w dowolnym miejscu na świecie dzwonisz tak jakbyś znajdował się w Polsce w zasięgu sieci Plus. Przykłady: Jeżeli dzwonisz z Polski lub dowolnego kraju na świecie na numer zagraniczny (inny niż polski), to rozmowa będzie rozliczona tak, jak rozmowa międzynarodowa z Polski na numery zagraniczne do danego kraju. Jeśli dzwonisz z innego kraju na numer polski, to rozmowa będzie rozliczona tak jak realizowana z Polski (rozmowa krajowa). Aby mieć pewność, że będąc zagranicą rozmawiasz przez Wi-Fi włącz tryb samolotowy w swoim telefonie i aktywuj samo Wi-Fi, żeby się podłączyć do sieci.
Usługa Wi-Fi Calling+ nie zostanie aktywowana, jeśli Klient korzysta z którejkolwiek z następujących usług dodatkowych: Wirtualna Centrala Telefoniczna, Strefa Plus (Strefa Tanich Połączeń), System Plus, Kwotoreduktor (OnePhone, numer stacjonarny), ACL (Access List).
W przypadku telefonów z systemem Android możliwość korzystania z usługi Wi-Fi Calling+ oznacza pojawienie się dedykowanej ikonki słuchawki ze znacznikiem Wi-Fi lub ikonki VoWiFi na górnym pasku wyświetlacza telefonu. Urządzenia z systemem iOS w pierwszej kolejności korzystają z sieci mobilnej jeśli jest ona dostępna do realizacji połączeń głosowych i wysyłania wiadomości SMS, nawet jeśli telefon podłączony jest do sieci Wi-Fi. Dopiero w sytuacji słabszego sygnału sieci komórkowej LTE, braku zasięgu lub w trybie samolotowym telefon będzie preferował połączenie przez sieć Wi-Fi. W takiej sytuacji pojawi się wtedy informacja: „Wi-Fi” obok nazwy sieci, w której abonent jest zarejestrowany np. „Wi-Fi Plus” w górnym panelu informacyjnym telefonu na pasku statusu. Podczas połączenia telefonicznego, wysyłania wiadomości SMS musi być widoczny wyżej wspomniany znacznik „Wi-Fi” obok nazwy sieci – wtedy mamy pewność, że rozmowa jest realizowana z użyciem sieci Wi-Fi. W sieciach roamingowych urządzenie z Systemem iOS będzie preferować połączenia przez Wi-Fi. Oznacza to, że jeśli telefon ma dobry sygnał roamingowej sieci komórkowej i jest jednocześnie podłączony do sieci Wi-Fi połączenia głosowe (wykonywanie i odbieranie) i wiadomości SMS (wysyłanie i odbieranie) będą realizowane przez sieć Wi-Fi.
Jeśli podczas rozmowy stracisz zasięg Wi-Fi a będziesz znajdował się w zasięgu sieci LTE to zostaniesz do niej automatycznie przełączony i będziesz mógł swobodnie kontynuować rozmowę. Jeśli znajdziesz się w zasięgu sieci 3G lub 2G to połączenie zostanie przerwane. Jeśli natomiast przebywasz zagranicą w obu przypadkach połączenie zostanie przerwane.
W celu wykonania połączenia alarmowego telefon przełączy się do dostępnej sieci komórkowej 2G/3G. Jeśli w tym czasie żadna sieć komórkowa nie będzie dostępna to połączenie na numer alarmowy nie będzie możliwe.
Korzystając z publicznych sieci Wi-Fi należy pamiętać, że dostęp do nich może być ograniczony przestrzennie, czasowo oraz pod względem parametrów technicznych połączenia. Połączenia wykonywane za pomocą sieci Wi-Fi mogą być wobec tego przerywane. Administrator danej sieci Wi-Fi może wprowadzić blokady dla konkretnych portów /protokołów aplikacyjnych, uniemożliwiając działania takich usługi jak np. Wi-Fi Calling+. W związku z tym Polkomtel nie może gwarantować poprawnego działania usługi Wi-Fi Calling+ przy użyciu publicznych sieci Wi-Fi.
Nie przejmuj się – zajrzyj do naszej szczegółowej instrukcji opisującej wszystko krok po kroku. W pierwszej kolejności sprawdź status ustawienia/przełącznika „Połączenia/Rozmowy przez Wi-Fi” w ustawieniach swojego telefonu, jeśli jest nieaktywny lub zmienił swój stan na nieaktywny musisz go aktywować, żeby korzystać z Wi-Fi Calling, a następnie ponownie połącz się z siecią Wi-Fi. Pamiętaj, że telefon będzie korzystać z WiFi Calling tylko w przypadku dobrego sygnału sieci Wi-Fi. Jeśli sygnał sieci Wi-Fi jest słaby telefon nie będzie mógł korzystać z WiFi-Calling. W przypadku problemów z działaniem usługi zbliż się do routera Wi-Fi i zweryfikuj poprawność działania usługi. Administrator danej sieci Wi-Fi może wprowadzić blokady dla konkretnych portów /protokołów aplikacyjnych, uniemożliwiając działania takich usługi jak np. Wi-Fi Calling, w takim wypadku sprawdź działanie w innej sieci Wi-Fi lub skontaktuj się jej administratorem celem weryfikacja i odblokowania takiej komunikacji.
Jeśli nadal będziesz mieć problemy możesz zawsze zadzwonić na infolinię lub odwiedzić najbliższy salon Plusa.
Jeśli nadal będziesz mieć problemy możesz zawsze zadzwonić na infolinię lub odwiedzić najbliższy salon Plusa.
Tak, możliwość wysyłania i odbierania MMSów w WiFi Calling jest już wspierana na urządzeniach z systemem Android w wersji 12 i nowszej. Jej dostępność zależy od producenta terminala i wymaga aktualizacji oprogramowania. Dostępność poszczególnych funkcjonalności może zależeć od wersji oprogramowania i kanału dystrybucji. Polkomtel nie ponosi odpowiedzialności za poprawność działania usługi WiFi Calling+ (w tym dodatkowych funkcjonalności) na terminalach spoza oficjalnej dystrybucji. Jeśli twój terminal nie wspiera jeszcze obsługi MMSów przez WiFi Calling to zostanie on automatycznie wysłany/odebrany przez sieć komórkową i podlega rozliczaniu niezależnie od usługi WiFi Calling+ , zgodnie z cennikiem dla oferty, z której Użytkownik korzysta. W roamingu rekomendujemy wprowadzenie telefonu w tryb samolotowy chcąc wysłać MMSa, aby nie narażać się na koszty poza terenem Polski. To oprogramowanie terminala decyduje o tym w jakiej technologii wysłać/odebrać wiadomość.
W przypadku telefonów z systemem Android funkcjonalność można wyłączyć poprzez wyłączenie opcji „Połączenia przez Wi-Fi” w ustawieniach Telefon -> Połączenia.
W przypadku telefonów iPhone funkcjonalność można wyłączyć poprzez wyłączenie w telefonie funkcji o nazwie „Rozmowy przez Wi-Fi” znajdującej się w zakładce „Ustawienia” w sekcji „Telefon”.
W przypadku telefonów iPhone funkcjonalność można wyłączyć poprzez wyłączenie w telefonie funkcji o nazwie „Rozmowy przez Wi-Fi” znajdującej się w zakładce „Ustawienia” w sekcji „Telefon”.