IV. Informacje dotyczące udogodnienia w zakresie tłumacza języka migowego SJM i PJM
Dostawca publicznie dostępnych usług telefonicznych zapewnia dostępność jednostki, o której mowa w ust. 1, dla osób z niepełnosprawnościami z upośledzeniem narządu ruchu.
Dostawca publicznie dostępnych usług telefonicznych zapewnia udogodnienia określone w ust. 1 w 1/6 jednostek obsługujących użytkowników końcowych danego dostawcy usług, w tym co najmniej w jednej jednostce obsługującej użytkowników końcowych w każdym mieście na prawach powiatu, o ile dostawca posiada jednostkę w danym mieście.
Warunek wyposażenia stanowiska, o którym mowa w § 1 ust. 1 lit. b uważa się za spełniony, jeżeli dostawca publicznie dostępnych usług telefonicznych zapewnia w jednostce obsługującej jego użytkowników końcowych dostęp do tłumacza polskiego języka migowego (PJM) lub systemu językowo-migowego (SJM ).
Obowiązek zapewnienia tłumacza uważa się za spełniony w przypadku osobistej obecności tłumacza w jednostce obsługującej użytkowników końcowych.
Osoba z niepełnosprawnościami, w celu skorzystania z udogodnienia, o którym mowa w ust. 1 jest obowiązana zgłosić dostawcy usług telefonicznych zamiar skorzystania z udogodnienia w wybranej przez siebie jednostce obsługującej użytkowników końcowych danego dostawcy usług zapewniającej tę funkcjonalność, z wyprzedzeniem co najmniej 3 dni roboczych.
Zgłoszenia, o którym mowa w ust. 2, osoba z niepełnosprawnościami dokonuje w formie określonej przez dostawcę publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, w sposób dostępny dla osób z niepełnosprawnościami, w szczególności telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Po dokonaniu zgłoszenia, o którym mowa w ust. 2, dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych zapewnia obsługę osoby z niepełnosprawnościami, w terminie przez nią wyznaczonym lub z nią uzgodnionym.
W przypadku braku możliwości realizacji dostępu do tłumacza, dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę niepełnosprawną, wyznaczając możliwy termin realizacji tłumaczenia lub wskazując na inną formę realizacji udogodnienia.
Chęć skorzystania z udogodnienia tłumacza języka migowego należy zgłaszać pod numerem telefonu 601 102 601
Adresy Punktów Obsługi Klienta realizujących udogodnienie
Aktualne dane na temat Punktów świadczących udogodnienia znajdą Państwo pod linkami:
Dostęp dla osób z niepełnosprawnością ruchową
Udogodnienia dla osób niesłyszących lub niemówiących
Możliwość zamówienia tłumacza języka migowego