Rachunek telefoniczny przesyłamy na adres wskazany w umowie. Otrzymujesz go po zakończeniu każdego okresu rozliczeniowego.
Termin zapłaty rachunku zamieszczamy zawsze na pierwszej stronie faktury VAT. Zgodnie z Regulaminem świadczenia usług telekomunikacyjnych przez Polkomtel Sp. z o.o. dla Abonentów jest to termin, w którym opłata powinna wpłynąć na konto Polkomtel Sp. z o.o.
W nagłówku pierwszej strony faktury VAT zamieszczone są ponadto:
Na pierwszej stronie rachunku znajduje się rozliczenie Twojego konta, aktualne na dzień wystawienia rachunku, uwzględniające zarówno nadpłaty, jak i niedopłaty. Wymagalna kwota do zapłaty jest szczegółowo opisana w pozycji "Saldo do zapłaty po wystawieniu bieżącego rachunku".
Saldo zawiera także kwotę naliczonych odsetek za należności niespłacone w terminie.
Podstawą prawną naliczania przez Polkomtel Sp. z o.o. odsetek za opóźnienie w opłaceniu rachunku jest art. 481 § 1 Kodeksu cywilnego.
Odsetki są naliczane dla rachunków wystawionych po 15.11.2013, dla których upłynął termin płatności. Naliczanie odsetek uruchamiane jest pierwszego dnia po upływie terminu płatności wskazanego na rachunku.
Wysokość odsetek wynosi obecnie 11,25% w stosunku rocznym (stan na 5 października 2023 r.).
Odsetki są naliczane za każdy dzień opóźnienia zgodnie z poniższym wzorem:
Liczba dni opóźnienia jest liczona od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin płatności, do dnia zaksięgowania kwoty (włącznie) na koncie bankowym Polkomtel Sp. z o.o. wskazanym na dokumencie finansowym (faktura, faktura korygująca, nota obciążeniowa).